torsdag 3. september 2015


Wiki i mitt eget klasserom...

Da har jeg laget en Wiki som er tenkt til klassen min. Jeg har ikke helt bestemt meg for om denne WIKI kun skal være for min klasse og at jeg lager en til som kan deles med andre klasser. Her må jeg tenke og fundere litt først. Det er tre muligheter når en setter opp en Wiki. Jeg satte min opp som et classroom. Hva forskjellen til de tre oppsettene er, har jeg ikke helt funnet ut av enda. Ligger mye på Youtube ser jeg (så timene flyr igjen).
I løpet av høstsemesteret skal jeg ha et prosjekt der jeg skal være utplassert i bedrift i 10 dager. Hva prosjektet mitt skal være har jeg ikke helt klart for meg enda, men noe i denne retningen med deling av kunnskap og erfaringer inne bilmekanikerfaget, er kanskje noe som hadde vært interessant å jobbe mer med. Time will Show.

1 kommentar:

  1. Elever (og lærere?) som samarbeider om læring, lærer og trives. Tidligere erfaringer har vist meg elever som er stolte av skolearbeidet sitt og viser fram det som de har lært/publisert, først og fremst til venner, men også til familie. Jeg har sett at eksempler på samarbeid om læring og publisering har bidratt til økt "læringstrykk" i en elevgruppe. Jeg har blitt fortalt hvordan foresatte opplever økt inkludering i elevgruppen gjennom eierskap til gruppens felles produkt på internett - ingen sto tomhendte eller utenfor.

    Og i tillegg - det å kunne lese historikken (versjon for versjon) gir spennende muligheter for elev og lærer til å kunne forstå mer om læringsprosessen.

    SvarSlett