Prosjektplan ATEKO 6200

Innledning

I studiet ATEKO 6100 jobbet jeg med 2 forskjellige emner, hvordan bruke Ipad og den nye bilfagAppen til å lære yrkesteori på vg2 kjøretøy og 3D-modellering.
Siden det forventes av meg at jeg skal ikke bare skal undervise i bilfag som i bunnen er mitt fagfelt, har jeg valg å bruke kurset til å sette meg inn i et nytt fagfelt som jeg kan undervise i på TIP vg1 og på teknologi og forskningslære. I løpet av ATEKO 6200 har jeg valgt å bare fokusere på 3D-tegning og 3D-printing. Hospiteringen min på ATEKO6100 var jeg på ProNor og fikk en innføring i det å tegne/konstruere i 3D med bruk av programmet Solidworks.
I ATEKO 6200 skal jeg lære å bruke 3D-printeren, og hvordan vi kan bruke 3D-printeren til å simulere hvordan en produktproduksjon foregår fra ide til et ferdig produkt.

Hospitering

For å få mer kunnskap om 3D-printerne skal jeg hospitere mer på ProNor.Tanken bak er at jeg skal lære mer om selve 3D-printeren og hvordan den fungerer slik at jeg blir trygg på bruken av den 3D-printeren vi har fått på vår skole.

For å se 3D-printing og modellering fra flere har jeg fått en avtale med Nils Grønningsæter hos 3DViz. Første dag hos han er fredag 4 mars. Dette gleder jeg meg veldig til.

Læring selv.

I tiden framover skal jeg i tillegg til hospiteringen tegnemer i 3D og printe ut det jeg tegner.

Undervisningsopplegg.
Etter egen hospitering skal jeg ha et undervisningsopplegg for vg1 TIP. Læreplanmålene blir innen produksjon og tekniske tjenester. Her vil jeg prøve å få eleven til å bruke 3D-printing for å simulere hvordan et produkt blir til og til et ferdig produkt.

Presentasjon


Lage og gjennomføre en presentasjon på 3D-modellering og 3D-printing og hvordan dette kan gjøres til et lærerikt og nyskapende elevarbeid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar