mandag 16. november 2015

Sette sammen deler i Solidworks

Når en tegner en del i SW som består av mange deler, så er det lurt å lage en egen tegning for hver del. Når alle delene er ferdig tegnet (konstruert) kan en sette disse sammen til en tegning. Som så mange andre ting i denne verden, så er det en kan lett og det en ikke kan litt mer komplisert. Så også med SW. Med litt plunder og heft og hjelp fra to blad David-Andersen så fikk jeg det til på et vis. Her er resultatet - så langt..

Denne konstruksjonen er et stempel, stempelbolt, råde og krumtapp.



Til høyre er et sentreringslodd med et kulehode for å feste snøret i. Her er kulehodet tegnet for seg og loddet for seg.

2 kommentarer:

  1. Hei :-)
    Solidwork hadde jeg aldri hørt om før jeg leser bloggen din Gunn Iren, dette virker spennende. Er det noen begrensninger for hvor mange deler/deltegninger en tegning kan bestå av? Jeg ser ingen ting av videoen din. Jeg har tenkt å prøve ut video som verktøy ved hospitering og er nysgjerrig på dette verktøyet. Har du filmet og lagt ut video på Youtube?

    SvarSlett
  2. Hei Jan..
    Det er nesten ingen begrensninger i SolidWorks, det er et kraftig tegneprogram. Den største begrensningen er nok kapasiteten til Pcen som du tegner med. At du ikke ser videoen skjønner jeg, den lå som privat. Nå er den endret til offentlig så nå skal du kunne se den.. Det ligger noe som jeg har laget på min YoutTbe-konto og noe som ligger under Ellen Fosvold sin konto. (Søk på henne så finner du litt mer - hun la ut i begynnelsen). Film er gøy så vi kan diskutere og del erfaringer der..

    SvarSlett